رباعی و رباعی سرایان ازآغاز تا قرن هشتم هجری

رباعی و رباعی سرایان ازآغاز تا قرن هشتم هجری

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد کامگار پارسی

توضیحات

به کوشش: اسماعیل حاکمی رباعی شعری در چهار مصراع است که جز مصراع سوم دیگر مصراع‌ها با یکدیگرند هم قافیه هستند. به این قالب شعر ترانه نیز می‌گویند که در زبانهای دیگری مانند عربی، ترکی و اردو نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در طول تاریخ ادب فارسی رباعیات شاعرانی چون خیام، عطار، مولوی و ... به شهرت زیادی رسیده است. در کتاب پیش رو که تاریخچه ای از رباعی و رباعی سرایان آغاز تا قرن هشتم هجری و به قلم محمد کامگار پارسی است، به تعریف شعر و انواع آن، بیت و دو بیتی، رباعی، اوزان رباعی، شاعران رباعی سرا، رباعی در کتابهای ادبی و تاریخی، چکامه و قطعه در قالب اوزان رباعی، اندیشه در پیکر رباعی، صناعات ادبی در رباعی، مسائل متفرقه، برگزیده ها و بررسی کلی در رباعی ها پرداخته شده است. این کتاب پس از درگذشت نویسنده به کوشش اسماعیل حاکمی و توسط انتشارات دانشگاه ‏تهران در سال 1372 منتشر شد. حق تکثیر: انتشارات دانشگاه تهران-1372
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری