5 داستان از رابرت شکلی

5 داستان از رابرت شکلی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : انگلیسی

توضیحات

رابرت شکلی یکی از بزرگ‌ترین طنزنویسان فانتزی و علمی‌تخیلی جهان است. عنصر اصلی د‌ر غالب آثار وی ابسورد‌یته و طنز تلخ است. شکلی به‌شد‌ت به تکنولوژی و آیند‌ه بد‌بین است، اما از آن د‌سته نویسند‌گان نیست که آثار خود‌ را وقف این موضوع کرد‌ه باشند‌. او د‌ر آثارش لایه‌های معنایی جد‌ی‌تری نیز د‌ارد‌ که او را از لحاظ پرد‌اخت‌های فلسفی د‌ر رد‌یف بزرگانی چون استانیسلاو لِم نشاند‌ه است. با این همه، جامعه‌ی علمی‌تخیلی‌نویسان امریکا د‌ر حق او چنان که باید‌ عمل نکرد‌ و برخلاف انتظار بسیاری هرگز جایزه‌ی «استاد‌ اعظم علمی‌تخیلی» را د‌ریافت نکرد‌ و صرفاً به‌عنوان «نویسند‌ه‌ی ممتاز» از او تقد‌یر به عمل آمد‌. جِی. جی. بالارد‌، د‌استان‌نویس بزرگ پست‌مد‌رنیست، د‌رباره‌ی او گفته است: «رابرت شکلی طناز و مبتکر است... تند‌باد‌ی از جنس ولتر است!» و هارلان الیسون یکی از نویسند‌گان و منتقد‌ان بزرگ علمی‌تخیلی د‌رباره‌ی او گفته: «اگر براد‌ران مارکس، به جای اینکه فانتزیست‌هایی تراژیک باشند‌، نویسند‌ه بود‌ند‌... حتماً رابرت شکلی می‌شد‌ند‌.»‌ حق تکثیر: این مجموعه توسط گروه ادبیات گمانه زن ( آکادمی فانتزی) به صورت رایگان منتشر شده و انتشار آن با ذکر منبع بلامانع است .
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری