روشنفکری فرانسوی در قرن بیستم 1

روشنفکری فرانسوی در قرن بیستم 1

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : رامین جهانبگلو

Description

. اولین سخنرانی از سلسله سخنرانیهای پیرامون اندیشه فرانسوی در قرن بیستم که گروه اندیشه معاصر دفتر پژوهشهای فرهنگی تدارک دیده درباره روشنفکری فرانسوی در قرن بیستم بود که با سخنرانی جهانبگلو در روز چهارشنبه 20 مهر 1384 در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. جهابنگلو سخنان خود را چنین آغاز کرد: اصولا ما نمی توانیم درباره روشنفکری در قرن بیستم صحبت کنیم مگر این که در مورد فرانسه صحبت کنیم. بویژه این که روشنفکری فرانسه بر تاریخ روشنفکری در ایران نیز بسیار اثرگذار بوده است. ما حتی کلمه انتلکتوال را از آنها گرفته ایم و آن را به کلمه روشنفکر ترجمه کرده ایم. او در ادامه گفت که ابتدا تاریخچه ای بسیار مختصر در مورد روشنفکری قرن بیستم ارایه می دهم و سپس به طور اختصار به مبانی فلسفی این روشنفکری صحبت خواهم کرد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری