رساله آداب السلوک

رساله آداب السلوک

  • 2.3 (3 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شیخ نجم الدین کبری

Description

. احمد بن عمر بن محمد خوفى خوارزمى مکنى به ابوالجناب و ملقب به نجم‏ الدین و طامةالکبرى و معروف به شیخ نجم‏ الدین کبرى مؤسس سلسله‏ ى کبرویه (مقت. 618 ه.ق) از مشاهیر عرفا و اکابر صوفیان قرن ششم و هفتم است؛او را ولیتراش گفته‏ اند زیرا در مدت عمر دوازده کس را به مریدى قبول کرد که تماماً از مشایخ و اولیا شدند و در حمله‏ ى مغول در خوارزم به قتل رسید. مزارش ناپیداست. از تألیفات اوست: رسالة الخائف الهائم عن لومة اللائم. فوائح‏ الجمال و فواتح ‏الجلال به فارسى. رباعیاتى چند هم بدو منسوب است. جزوه حاضر ترجمه یکی از رسالات شیخ به زبان عربی است.این رساله با عنوان آداب السلوک الی حضرت مالک الملک والملوک شامل دو بخش است:یکی سفر معنوی که سیروسلوک باطنی به سوی حق از طریق رفع حجب غفلت و پرده های بعد و ظلمت است ودیگر سفر جسمانی در ارض وسیع خداوند. حق تکثیر: مجله جاویدان خرد » پاییز 1360 - سال چهارم - شماره 2 - (11 صفحه - از 16 تا 26)
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری