رشف الالحاظ فی کشف الالفاظ: فرهنگ اصطلاحات استعاری صوفیه

رشف الالحاظ فی کشف الالفاظ: فرهنگ اصطلاحات استعاری صوفیه

  • 4.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حسین بن احمد الفتی تبریزی

توضیحات

ب‍ه‌ت‍ص‍ح‍ی‍ح‌ و ت‍وض‍ی‍ح‌: ن‍ج‍ی‍ب‌ م‍ای‍ل‌ ه‍روی‌ بر همگان پیداست و آشکار که،سه بهره از چهار بهرهء آثار و مؤلّفات‌زبان و ادب فارسى در قلمرو فکر عرفانى و تصوف اسلامى پرداخته شده،و در اینگونه آثار بیش از آنکه دستگاه واژگان لغوى مورد توجه باشد،که‌هست،دستگاه واژگان اصطلاحى عنوان شده است. از آنگاه که تصوف در قلمرو فکر و اندیشهء عالم اسلام عنوان شد،صوفیه از واژه‌ها و کلمات زبان،به گونهء غیر معمول و بسته به دریافتهاى‌راه و رسم و معاملات صوفیانه از واژه‌هاى زبان بهره بردند،و دیرى نپاییدکه زبان صوفیه وارد حوزهء واژگان اصطلاحى شد.«خلوت»دیگر به‌معناى صرف«تنها نشستن»نبود،بل به معناى مجموعه‌اى شد ازمخالفات نفس و ریاضات از کاستن خوردوخور و روزه گرفتن و کم سخن‌گفتن و ترک مخالطت با مردم و مداومت ذکر حق و نفى خواطر و محادثهء سربا حق. حق تکثیر: آخرین چاپ: ت‍ه‍ران‌: م‍ول‍ی‌، ۱۳۷۷
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری