روان گرشاسپ

روان گرشاسپ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : اکبری مفاخر صفدر

توضیحات

گرشاسپ پهلوان بزرگ ایرانی و نیای بزرگ رستم و ملقب به اژدهاکش است. گرشاسپ از جاودانگان و در شمار یاوران سوشیانت (موجود موعود آخرالزمان) است. او نمرده است و تا روزگار سوشیانت در خواب خواهد بود.در این هنگام ضحاک از بند فریدون می‌گریزد و گرشاسپ او را نابود می‌کند. در کتابهای اوستا به موضوعاتی از قبیل ذکر نام سه موعود، کیفیت تولد سوشیانت در هزاره پایانی جهان، چگونگی نگهداری نطفه زرتشت در دریاچه کیانسه ، نامهای سه موعود، نام مادر و یاران سوشیانت اشاره شده است. چکیده افسانه کامل سوشیانت ها مطابق آنچه در کتاب "صد در بندهشن" آمده است، اینچنین است: زرتشت سه بار با همسرش "هووی" نزدیک شد و هرسه بار نطفه او بر زمین ریخت. "نیروسنگ" ایزد روشنی و زور آن نطفه را بگرفت و به ایزد آناهید سپرد تا نگهداری کند. 99999 فروشی پرهیزکاران به پاسبانی آن گماشته شدند تا از گزند دیوان مصون باشد. نطفه را در دریاچه کیانسه به ایزد آب ها ناهید سپردند و به هنگام مقرر هریک از سه دوشیزه در آن جا آب تنی کرده و از نطفه زرتشت باردار خواهد شد و در پایان هزاره دهم "هوشیدر" و در پایان هزاره یازدهم "هوشیدر ماه" به عنوان دو پیش آهنگ منجی و سوشیانت پایانی ظهور میکنند. ظهور این دو منجی همراه با حوادث و نشانه هایی مثل قیام "بهرام ” در پایان هزاره آخر (دوازدهم) موعود سوم که همان سوشیانت است و نام او "استوت ارته" به معنای نظم مجسم است، ظهور می کند و در این زمان و با کمک این منجی است که فراشگرد یا فرشوکرتی (رستاخیز و پایان خوش جهان) فرا می رسد. “ ورجاوند" قبل از ظهور هوشیدر و یا زنده شدن و بازگشت "ضحاک" فرمانروای ظالم ایرانی و هلاکت او به دست " گرشاسب" در هزاره هوشیدر ماه ، همراه است.[/i][/b]
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری