روضات الجنات فی اوصاف مدینة هرات (جلد دوم)

روضات الجنات فی اوصاف مدینة هرات (جلد دوم)

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : معین الدین محمد زمچی الاسفزاری

توضیحات

به تصحیح: سید محمد کاظم امام این کتاب از نمونه‌های برجسته نگارش و نثر قرن نهم و از منابع مفید و معتبر تدوین تاریخ اجتماعی و جغرافیای تاریخی خراسان و به خصوص «ربع هرات» به شمار می‌رود. مؤلف با ذکر شاهد از اشعار فارسی و عربی بر سلیس بودن کتاب و نمکین بودن زبان کتاب افزوده است و مصحح نیز هر کجا که لازم دانسته مسایل مبهم را در پاورقی توضیح داده است و کاستی‌های نسخه مورد استفاده با رجوعع به نسخ دیگر جبران کرده و آنها را در قلاب [] شرح کرده است. نا بر فهرست مندرجات، جلد نخست روضات در اصل شامل ۲۷ روضه است. جلد اول یا بخش نخست روضه‌های اول تا پنجم دربر می‌گیرد و بخش دوم شامل روضه‌های هشتم تا بیست و هفتم است، شایان ذکر است که روضه‌های ششم، هفتم و بیست و هفتم کتاب روضات که در فهرست مندرجات معین و مذکور است، در هیچ یک از دو جلد موجود نیست. البته مصحح بخش دوم در تعلیقات جلد دوم درباره فقدان روضه بیست و هفتم به تفصیل سخن گفته است. حق تکثیر: انتشارات دانشگاه تهران، 1338
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری