روضه الریاحین

روضه الریاحین

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : درویش علی بوزجانی

توضیحات

از زندگی و احوال درویش علی بوزجانی ( بوزجان از آبادی های کهن ناحیه جام به شمار می آید ) اطلاعات اندکی موجود است که حاصل اشارات کوتاه وی در تالیف کتاب روضة الریاحین به سال 929 قمری است. این کتاب از آثار برجسته شیخ جام پژوهی به شمار می رود و اطلاعات ارزشمندی در خصوص احوال، مقامات و کرامات شیخ جام و سیره و احوال اعقاب او ارائه می دهد. روضة الریاحین کوششی خانقاهی در ادامهٔ سیر مقامات نویسی برای شیخ جام به شمار می آید. اما نوجویی طرح و ساختار در بیان احوال و مقامات شیخ و نوآوری در ثبت اطلاعات شیخ و فرزندان وی این اثر را نسبت به آثار پیشین برجسته می سازد. کتاب پیش رو با مقدمه، تعلیقات و به کوشش حشمت مؤید در سال 1345 توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب در دسترس پژوهشگران و مشتاقان قرار گرفت. حق تکثیر: بنگاه ترجمه و نشر کتاب-1345
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری