زندگینامه ریاضیدانان دوره اسلامی از سده سوم تا سده یازدهم هجری

زندگینامه ریاضیدانان دوره اسلامی از سده سوم تا سده یازدهم هجری

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ابوالقاسم قربانی

توضیحات

کتاب زندگینامه ریاضیدانان دوره اسلامی از سده سوم تا سده یازدهم هجری فرهنگی الفبایی حاوی زندگینامه 167 نفر از ریاضیدانانی است که از اواخر سده دوم تا اوایل سده دوازدهم هجری در کشورهای اسلامی می‌زیسته‌اند و کتاب یا رساله یا مقاله‌ای در زمینه ریاضیات خالص (یعنی حساب و هندسه و جبر و مثلثات و نظریه مقدماتی اعداد) پدید آورده‌اند. زندگی و آثار هر ریاضیدان به اختصار بیان شده است، اما برای کسانی که خواهان اطلاعات بیشتری هستند منابع گوناگونی (به زیانهای انگلیسی، فرانسه، و آلمانی) معرفی شده است. 167 مقاله کتاب (که هر یک به یک ریاضیدان اختصاص دارد) به ترتیب الفبایی شهرت ریاضیدانان مرتب شده اما در پایان کتاب فهرست نام و نشان ریاضیدانان آوره شده که نام و کنیه و لقب و شهرت آنان جداگانه و به ترتیب الفبا ثبت گشته است تا اگر در شهرت ریاضیدانی اختلاف بود، بتوان از طریق این ارجاعات به نام او دست یافت. حق تکثیر: تهران: مرکز نشر دانشگاهی، 1375
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری