ریخت شناسی قصه

ریخت شناسی قصه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ولادیمیر پراپ

توضیحات

ریخت شناسی به معنای مطالعه صور و شکلهاست. منظور از ریخت شناسی قصه، مطالعه اشکال و اجزای تشکیل دهنده قصه به مفهوم خاص کلمه است. این نگاه علمی و دقیق به قصه عامیانه یا فولکور اولین بار از سوی ولادیمیر یاکوولویچ پراپ روسی در سال 1928م مطرح شد و سی سال بعد در امریکا شهرت جهانی یافت و کم کم دامنه آن فراتر رفت و به کتابی کلاسیک برای بسیاری از رشته های علوم انسانی تبدیل شد. محور این تحقیق، برجسته کردن عناصر قصه های در اصطلاح جن و پری و تعیین ساختار منطقی خاص قصه از این طریق است. پراپ حدود صد قصه از مجموعه قصه های گردآوری شده توسط آفاناسی یف را با نگاه ریخت شناسی بررسی کرد و به نوعی وحدت در روایات قصه های جن و پری رسید. کاشیگر ترجمه کتاب حاضر را بر اساس ترجمه فرانسوی کلودلینی 1970 م این اثر نگاشته که شامل اصلاحات مؤلف در چاپ ایتالیایی این کتاب نیز هست. مترجم این کتاب را در سال 1368 شمسی به طبع رساند. حق تکثیر: نشر روز ، ۱۳۶۸
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری