سفر به سرزمین عجایب

سفر به سرزمین عجایب

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شهرام اشرف ابیانه

توضیحات

ریشه یابی پدیده ادبی - فرهنگی هری پاتر مشرق زمین روزی زادگاه قصه های هزار و یک شب گونه بود، اما امروزه نه از علی بابا و چهل دزد بغداد ، نه از قالیچه پرنده و نه از شهرزاد قصه گو اثری است که با داستان سرایی اش آرام شویم. ادبیات تخیلی مغرب زمین ، به ویژه در بریتانیا روزگار اوجش را سپری می کند. این روزها هابیت و هری پاتر به نشانه های ثابت ادبی/ فرهنگی زمانه تبدیل شده اند. کتاب فروشی های شهر مملو از ترجمه های رنگارنگ از آثار تالکین و رولینگ است. در این میان رولینگ، از نظر تعداد ترجمه و شمارگان نشر ، کم کم به شکل پدیده ای ادبی میان کودکان و نوجوانان کم کتاب خوان ما درآمده است. این نوشتار می کوشد به بهانه ریشه یابی پدید ای چون «هری پاتریسم» حس و حال جادویی این آثار ادبی پرطرفدار کودکانه را با خواننده ایزانی اش شریک شود. »» فارابی - دوره سیزدهم - شماره اول ( مقاله )
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری