سفرنامه ی رابی بنیامین تودولایی

سفرنامه ی رابی بنیامین تودولایی

  • 3.0 (5 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مارکوس وگرونهوت

Description

. این کتاب سندی از پراکندگی قوم یهود در جهان در زمان سفرهای نویسنده در قرن ششم هجری می باشد. این سفرنامه, مجموعه‌ای است از روایات مردی به نام 'رابی بنیامین', پسر یوهان, اهل 'تودلا 'واقع در اسپانیا .او تمام اتفاقاتی که دیده یا شنیده, همه را یادداشت و سپس در سفرنامه‌اش ذکر کرده است .او ضمن سفر طولانی‌اش, به ایران نیز پا نهاده است .او پس از ترک بصره به خوزستان می‌رود .از بصره به شهر سامرا و از سامرا به رودبار و از آن دیار به نهاوند سفر نمود . به نظر می‌رسد که اقامت او در اصفهان مدتی طول کشیده باشد, زیرا می‌توان گفت که او از اصفهان برای گردش به شیراز, خیوه و سمرقند رفته است' .رابی بنیامین 'در مسیر سفرش برخی سرزمین‌ها مانند طبس, قزوین و نیشابور را به چشم ندید, بلکه اطلاعات مربوط به این شهرها را از زبان دیگران شنیده است . اصل کتاب به عبری است اما مترجم آن را از روی متن آلمانی ترجمه کرده است حق تکثیر: ته‍ران‌: نشر ک‍ارن‍گ‌‏‫، ۱۳۸۰
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

  • ساناز ویج ویج
    (17:34)   1401/9/3
    گزارش تخلف گزارش تخلف دارد
    اینکه سفرنامه رابی بنیامین تودولایی دانلود نمیشه . سرکاریه !؟
    sanazvijvij@gmail.com

بارگزاری