صنعت فرهنگ سازى

صنعت فرهنگ سازى

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: ماکس هورکهایمر و تئودور آدورنو تعداد صفحات: 37 آنانى که بر قله قدرت نشسته اند دیگر حتى علاقه اى به پنهان کردن نظام انحصارى ندارند : همچنان که خشونت این نظام آشکارتر مى شود، قدرتش نیز فزونى میگیرد. سینما و رادیو دیگر نیازى ندارند تا به هنرى بودن تظاهر کنند. این حقیقت که آنها فقط نوعى کسب و کارند به ایدئولوژى رایج بدل مى شود تا مزخرفاتى را که سینما و رادیو عامدا تولید مى کنند، توجیه کند.این رسانه ها خود را صنعت می نامند; و زمانى که رقم درآمدهاى مدیران آنها منتشر میشود، هر شک و تردیدى در مورد سودمندى اجتماعى محصولات تمام شده برطرف مى گردد.این مقاله کلاسیک بقلم ماکس هورکهایمر و تئودور آدورنو می باشد که خواندن آن به همه فرهیختگان توصیه می شود که بنظم جدید شرکتهای کاپیتالیسمی می پردازد این مقاله در زمان خود توانست رویکردی نو در زمینه مطالعات جامعه شناسی و فلسفی برانگیزد. منبع مقاله:فصلنامه فلسفی ارغنون، شماره ۱۸
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری