سنجش فلسفی اسلام‌گرایی

سنجش فلسفی اسلام‌گرایی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : عادل ضاهر

توضیحات

در این ترجمه اختصاصی توانا از «سنجش فلسفی اسلام‌گرایی»، عادل ضاهر، فیلسوف و روشنفکر برجسته لبنانی-آمریکایی (۱۹۳۹-) تناقض‌های اسلام‌گرایی و بنیادگرایی اسلامی را از مسیر بررسی فلسفه دین، الهیات معاصر مسلمانان و تاریخ فکری جنبش‌های اسلام‌گرا نشان می‌دهد. ضاهر به کاوش در معقولیت سه آموزه‌ کلیدی اسلام‌گرایان می‌پردازد: پیوند ضروری اسلام و سیاست، ضرورت راهنمایی الهی برای سامان‌دهی شایسته زندگی اجتماعی و سیاسی، و محدودیت شدید اجتهاد در تفسیر قرآن. ضاهر با مهارت نشان می‌دهد که این سه آموزه کلیدی اسلام‌گرایان لاجرم به تناقض برمی‌خورد و سپس راه‌های گریز از تناقض را نیز نقد می‌کند و نتیجه می‌گیرد این سه باور را از اساس کنار باید نهاد. نویسنده بر ترجمه فارسی این اثر مقدمه‌ای نگاشته است. حق تکثیر: آزاد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری