لوییس کارول و منطق معنا

لوییس کارول و منطق معنا

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ژیل دلوز

Description

. ژیل دلوز در مقدمه کتاب « منطقِ معنا » کارِ لویز کارول را واجد هر آن چیزی میداند که سلیقه مخاطبِ مدرن را راضی میکند: «کودکان، یا کتابهایی برای دختربچه ها، کتابهایی بی نظیر و غریب با واژه های رمزآمیز؛ شبکه ها؛ رمزگان ها و رمزگان زدایی ها؛ نقاشی ها و عکس ها؛ محتوایی عمیقاً روانکاوانه؛ و نوعی فرمالیسمِ منطقی و زبانشناختیِ شاخص» بااین وجود، به زعمِ دلوز، چیزی ورای این لذت آنی در کار است: «. نوعی بازیِ معنا و نامعنا، نوعی جهان آشوب » اما از آنجایی که پیوند زبان و ناخودآگاه به حد کمالِ خود رسیده و به شکلهای بسیاری ستوده شده، دلوز بررسیِ ماهیت خاصِ این وصلت در کارِ کارول را ضروری میداند. او میپرسد: این پیوند [پیوند بینِ زبان و ناخودآگاه] با چه چیزِ دیگری مرتبط است » و کارول از خلالِ آن در پیِ ستایش از چیست؟ برگرفته از شیزوکالت
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری