صدرای زمان: یادنامه حکیم متأله سید جلال الدین آشتیانی

صدرای زمان: یادنامه حکیم متأله سید جلال الدین آشتیانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

معاونت پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان سید جلال‌الدین میری آشتیانی(متولد۱۳۰۴،آشتیان و متوفی۳فروردین۱۳۸۴مشهد) استاد فلسفه و عرفان اسلامی بود. ایشان از چهره های شناخته شده ی فلسفی عصر اخیر ایران و به طور خاص پرچمدار جریان فلسفه ی صدرایی بودند. کتاب حاضر در چهار بخش، شخصیت علمی و دینی این حکیم بزرگ را به تصویر می کشد. در بخش نخست، گفت وگو‌ها و مصاحبه‌هایی با آیات و دانشوران بزرگ درباره ی مرحوم آشتیانی گردآوری شده و در بخش دوم مقالاتی چند، پیرامون شخصیت علمی ونظرات ودیدگاه های فلسفی ایشان آمده است. بخش سوم به بیان خاطرات دوستان و شاگردان ایشان پرداخته و در بخش بعدی مقاله ای جهت کتاب شناسی تالیفات ایشان تنظیم شده است. این اثر حاوی مقالات و خاطرات متعددی است که تقریبا همه ی آن ها به نوعی با شخصیت فکری استاد آشتیانی ارتباط دارد. بی تردید این اطلاعات می تواند جایگاه عینی و ذهنی استاد را در عرصه ی فلسفه نشان دهد. نکته ی شایان ذکر این است که ویژگی های شگفت و اختصاصی استاد، سبب شده تا این خاطرات خواندنی تر باشد. این کتاب در سال 1384 توسط معاونت پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی مشهد منتشر شده است. حق تکثیر: مشهد، معاونت پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری