رازهای خنوخ - دو زبانه : فارسی - انگلیسی

رازهای خنوخ - دو زبانه : فارسی - انگلیسی

  • 2.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

به کوشش: سید حسن موسوی کتاب «رازهای خنوخ» یا «کتاب گمشده خنوخ» که آموزه‌های خنوخ، پسر قابیل و جد نوح می‌باشد، از جمله کتابهای کشف شده از مجموعه طومارهای کومران است که در منطقه بحرالمیت کشف شده‌اند. سایت بیگانگان‌باستانی در ادامه تهیه، بهینه‌سازی و ارایه کتب موردنیاز محققین و علاقمندان «نظریه بیگانگان‌باستانی» و پس از ارایه کتابهای «ارابه خدایان» و «طلای خدایان» و همچنین «تبارنامه بیگانگان باستانی»، اینک کتاب «رازهای خنوخ» را که نخستین بار متن کامل آن در نشریه هفت آسمان به چاپ رسید، بصورت دو زبانه «فارسی و انگلیسی» تهیه و تقدیم شما عزیزان می‌کند. ------------------------------------------------------------------------------------- معراجنامه ‏هاى ادیان، از جذابترین ادبیات جهان هستند. این آثار آدمى را بر بال فرشتگان مى‏نشانند و در سپهر بى‏انتها و جهان مینوى به پرواز درمى‏آورند و جان و دل او را از دریاى معرفت الهى سیراب مى‏کنند. داستان بدیع معراج حضرت رسول صلى‌الله‌علیه‌وآله و توصیف عوالمى که آن عزیز مشاهده کرد، پیوسته مورد توجه عالمان و عارفان بوده است؛ و چکامه‏سرایان و هنرمندان از آن الهام گرفته‏اند. کتاب رازهاى خنوخ در یهودیت، مکاشفه یوحنا در مسیحیت، اردویراف‏نامه در آیین زردشت و معراجنامه‏هاى اسلام نیز به همین علت، جاودانه شده‏اند. معراجنامه حاضر، که براى نخستین بار به زبان فارسى انتشار مى‏یابد، گزارش سفر شصت روزه خنوخ (Enoch) به آسمانهاست. خنوخ پس از مراجعت، مشاهدات خود را براى پسران و قوم خویش بیان مى‏کند و آنان را اندرز مى‏دهد. او پس از سى روز، دوباره به آسمان مى‏رود تا براى همیشه در آن‏جا بماند. اینک آگاهی‌هایى درباره خنوخ و کتاب او : خنوخ کیست؟ خنوخ (یا: اخنوخ) نزد اهل کتاب یکى از پیامبران پیش از توفان نوح علیه‌السلام است که علوم وکتابهاى فراوانى را به او نسبت داده‏اند. علماى اسلام وى را با حضرت ادریس علیه‌السلام که خداى متعال وى را در قرآن مجید ستوده و به معراج او اشاره کرده است، برابر مى‏دانند. واژه خنوخ در زبان عبرى به معناى «آزموده» است. نام وى حدود 44 بار به لفظ اخنوخ و چندین بار به لفظ احنوخ، احنوح، خنوخ، خنوح و... در کتاب بحارالانوار آمده است و صحیفه‏اى منسوب به او در جلد 95 آن کتاب وجود دارد. فضاى صحیفه یاد شده به فضاى کتابهاى خنوخ شباهت دارد؛ مثلا رؤیت فرشتگان و وعده توفان نوح علیه‌السلام که در آن صحیفه آمده، در کتاب حاضر نیز یافت مى‏شود. مطالبى نیز از صحائف ادریس و سنن ادریس در سعدالسعود تألیف مرحوم سید ابن طاووس رحمه‌الله آمده است. کتابهاى خنوخ در یهودیت از مهمترین منابع فرشته‏شناسى به شمار مى‏روند. نسب خنوخ در سفر پیدایش تورات (5 : 4 ـ 24) و انجیل لوقا (3 : 37 ـ 38) چنین است: خنوخ بن یارد بن مهللئیل بن قینان بن انوش بن شیث بن آدم علیه‌السلام. علاوه بر موارد یاد شده، نام خنوخ در کتاب اول تواریخ ایام (1 : 3)، رساله به عبرانیان (11 : 5)، و رساله یهودا (1 : 14) آمده است. جمعى از علماى اسلام خنوخ و ادریس را با هرمس «مثلث‌العظمه» برابر مى‏دانند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری