بعضی از کهن ترین آثار نثر فارسی تا پایان قرن چهارم هجری

بعضی از کهن ترین آثار نثر فارسی تا پایان قرن چهارم هجری

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : غلامحسین صدیقی

توضیحات

ایران به طور عمده به تلاش جامعه شناسان و نیز ادیبان علاقه مند به مسایل اجتماعی، در باره ی فهم عناصر اجتماعی در ادبیات ایران، و به ویژه شعر و متن های ادبی مربوط می شود. این درس از سال ۱۳۴۸ در دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران (و نخست توسط دکتر غلامحسین صدیقی) تدریس می شده است. غلامحسین صدیقی با طرح درسی اجتماعیات در ادبیات بی گمان بنیان گذار جامعه شناسی ادبیات در ایران است. از شاگرئان وی میتوان رح الامین را نام برد. در روش صدیقی به جامعه شناسی ادبیات. نوعی رویکرد ناسیونالیسی معتدل در تبیین نمادها و اسطوره های ادبی و تاریخی دیده میوشد. البته در تبیین روش وی پوزوتیستی است. دکتر صدیقی علاوه بر خدمات آکادمیک یکی از سیاستمداران مؤثر تاریخ ایران است. فایل تصویر عکس وی بع عمرهی دکتر مصدق است که در زمان نخست وزیری مصدق صدیقی وزیر کشور وی محسوب میشد حق تکثیر: نشریافته در نت
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری