جامعه‌شناسی خودبزرگ‌بینی

جامعه‌شناسی خودبزرگ‌بینی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : صادق زیبا کلام

توضیحات

نویسنده: صادق زیباکلام چرا، چگونه و چه می‌شود که یک چهره سیاسی می‌شود سمبل فهم، دانش، شجاعت، عقل، درک و هر صفت و ممیزه دیگری که مطلوب و مقبول جامعه است؟ آیا به راستی اینگونه است که او چیزی افزون بر سایر اعضای جامعه دارد؟ یا آنکه جایگاهی که او در آن قرار می‌گیرد یک چنین تصویر و تصوری را برایش فراهم می‌آورد؟ آیا جایگاه اجتماعی که فرد خود بزرگ‌بین در آن قرار گرفته الزاما چنین وضعیتی را برای وی خلق می‌کند و در نتیجه چهره سیاسی خود بزرگ‌بین به تدریج اما به گونه‌ای اجتناب‌ناپذیر به این باور می‌رسد که او واقعا نابغه، نادره و یگانه روزگار است؟ یا شاید آمیزه‌ای از هر دو در کار باشد: هم چهره سیاسی که به زعم طرفدارانش و مردم نابغه معرفی می‌شود، واقعا از یک درجاتی از نبوغ، یا دست‌کم از یک استعداد و توانمندی‌های بیشتری از دیگران برخوردار است، هم اینکه جایگاه اجتماعی که او در آن قرار گرفته به هر حال یک درجه‌ای از نبوغ و برتر از دیگران بودن را می‌طلبد؟
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری