روشنگری جنسی کودکان

روشنگری جنسی کودکان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : زیگموند فروید

توضیحات

زیگموند فروید این متن کوتاه را در سال 1907 به شکل یک نامه سرگشاده و در پاسخ به درخواست دکتر م. فارست برای انتشار در نشریۀ پزشکی او نوشته است. فروید در این نامه، همزمان با نگارش سه مقاله دربارة نظریۀ میل جنسی و هانس کوچک، با تمرکز بر وجوه اخلاقی و آسیب شناختی مسأله به پرسش چرایی کنجکاوی جنسی کودکان پرداخته و بر وجود میل جنسی کودکانه تأکید میورزد. این نوشتار نشان دهنده سویۀ برآشوبنده و رهایی بخش روانکاوی فروید است که نخست با کشف ناخودآگاه را مورد هدف قرارداده و بروز نوروزها در « نظم مستقر طبقه متوسط » نظم خودآگاهی بشر را برهمزدهاست و بعد در چنین متنهایی بزرگسالی را در سرکوبها و پنهانکاریهای جنسی دوران کودکی ردیابی میکند. در پایانِ نامه، فروید مأیوس از رفورمی را می بینیم که تنها راهکار نجات بشر را در برهم ریختن پایه های پوسیدة کل سیستم میداند. حق تکثیر : از مجله الکترونیکی زغال - http://zoghalmag.com
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری