سفینه طالبی یا کتاب احمد

سفینه طالبی یا کتاب احمد

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : عبدالرحیم طالبوف تبریزی

توضیحات

سفینه طالبی یا کتاب احمد، اولین کتاب عبدالرحیم بن ابوطالب تبریزی است. «احمد»، قهرمان کتاب، به قول خود نویسنده، مطالب دیباچه خود را بیشتر از زبان «امیل» نقل می کند و کتاب خود را مرهون طرح کتاب «امیل» «ژان ژاک روسو»، نویسنده فرانسوی است، اما به هر حال، کتابی است که رنگ ایرانی یافت و به سرعت در میان توده مردم ایران جا باز کرد. «سفینه طالبی» ضمن شرح اختراعات و اکتشافات جدید، در هر فرصتی از پیشرفت اروپائیان و پس ماندن ایرانیان سخن به میان آورده است و درس اخلاق و میهن پرستی به «احمد» خردسال می آموزد و از رسوم و عادات ناپسند و خرافات و اوهام انتقاد می کند. عبدالرحیم بن ابوطالب تبریزی از متفکران عصر انقلاب مشروطیت ایران است که در ۱۲۵۰ هجری قمری در تبریز زاده شد و در ۱۳۲۹ در «داغستان»، زندگی را بدرود گفت. امتیاز خاص او نسبت به متفکران دیگر آن عصر، نشر علم به زبان ساده در میان عامه مردم بود. برگرفته از کتابخانه دیجیتال هند حق تکثیر : استانبول، 1312 - آزاد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری