دیوان شاه نعمت الله ولی

دیوان شاه نعمت الله ولی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شاه نعمت الله ولی

توضیحات

با مقدمه: سعید نفیسی دیوان شاه نعمت الله ولی متشمل بر قصاید و غزلیات و ترجیعات و مثنویات و قطعات و دوبیتی‌ها و رباعیات است که از لحاظ ادبی متوسط به شمار می‌رود. نمونه شعر: ما عاشق و مستیم و طلبکار خدائیم ما باده پرستیم و از این خلق جدائیم بر طور وجودیم چو موسی شده ازدست بی پا و سر آشفته و جویای لقائیم روحیم که در جسم نباشد که نباشیم موجیم که در بحر به یک جای نیائیم در صومعهٔ سینهٔ ما یار مقیمست ما از نظرش صوفی صافی صفائیم ما غرق محیطیم نجوئیم دگر آب ای بر لب ساحل تو چه دانی که کجائیم مائیم که از سایه گذشتیم دگر بار ما سایه نجوئیم همائیم همائیم مائیم که از ما و منی هیچ نماندست در عین بقائیم و منزه ز فنائیم گاهی چو هلالیم و گهی بدر منیریم گاهی شده در غرب و گه از شرق برائیم سید چه کنی راز نهان فاش نگفتیم در خود نگرستیم خدائیم خدائیم این کتاب پیشتر به صورت تایپ شده در سایت قرار گرفته بود. حق تکثیر: آزاد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری