سفرنامه اول مظفرالدین شاه

سفرنامه اول مظفرالدین شاه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مظفرالدین شاه

Description

. سفرنامه مظفرالدین شاه به فرنگ (سفرنامه دوم) http://ketabnak.com/comment.php?dlid=26114 سفرنامه مظفرالدین شاه (سفرنامه‌ی مبارکه‌ی شاهنشاهی) (سفر اول مظفرالدین شاه: 1317 ه.ق برابر با 1279 ه.ش؛ 1900 میلادی) قسمتی از متن: .... بعد از نهار برحسب دعوت اعلیحضرت سلطان بموزه و کتابخانة ایشان رفتیم. خودشان هم با بعضی از عملة خلوت و مخصوصین خودشان حضور داشتند. امیر بهادر جنگ و بعضی دیگر از ملتزمین ما هم همراه ما بودند. خیلی اشیاء نفیسة دیدنی در موزه بود، همه را خود اعلیحضرت سلطان بما نشان میدادند و تماشا می‌کردیم. کتابخانة ایشان قریب بیست هزار جلد کتاب دارد، یک مرقع خط میرعماد هم آنجا بود، آنرا برداشته بطور تفأل باز کردیم این شعر آمد الهی تا جهانرا آب و رنگ است / فلک را سیر و گیتی را درنگ است مدامش بخت و دولت یار گردان / ز نخل عمر برخوردار گردان خیلی این اشعار را بفال نیک گرفتیم.... سال چاپ 1321 هجری- بمبئی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری