شاهنامه در موزه‌ ها

شاهنامه در موزه‌ ها

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: مهشید روحانی, جواد پارسای جاوید شناختن و شناساندن فردوسی، این یگانه مرد حماسه‌سرای ادب پارسی و شاهنامه، این گراهی نامه نیکان و بخردان، به مجالی دیگر نیاز دارد. این کتاب به اختصار ادای دین است برای آگاهی از وجود اوراق زرین این سروده ارزنده در موزه‌ها و مجموعه‌ها. کهن‌ترین شاهنامه مصور، مورخ 731 و دارای 89 نگاره است که در موزه توپ قاپی‌سرای استانبول نگهداری می‌شود. دومین نسخه مصور تاریخ‌دار شاهنامه مورخ 733 است و در کتابخانه عمومی لنینگراد نگهداری می‌شود. سومین نسخه مصوّر تاریخ‌دار شاهنامه نیز مورخ 741 و محفوظ در مجموعه چستربیتی در دوبلین است. در میان نسخه‌های بدون تاریخ که از قرن 8 برحای مانده نسخه دموت معروف‌تر از همه است، این نسخه اوراق شده و در 21 کتابخانه و موزه‌ی اروپایی و آمریکایی به طور پراکنده نگهداری می‌شود. حق تکثیر: انتشارات وزارت فرهنگ و هنر، اداره کل موزه‌ها، ۱۳۵۴
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری