شاخص های ارزیابی آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران

شاخص های ارزیابی آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

تهیه کننده: شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیئت نظارت و ارزیابی فرهنگی و علمی، معاونت تعلیم و تربیت این شاخصها پس از بررسی در تاریخ 1383/8/26 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. مقدمه دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی پیوسته بعنوان بالاترین مرکز اندیشه ورزی و تولید علم جامعه محسوب شد ه و با حضور و فعالیت اندیشمندانه متفکران، محققان، دانش پژوهان و دانشجویان در اعتلای علمی و جهت بخشیدن به حرکتهای فکری، اعتقادی، فرهنگی و سیاسی جامعه نقشی اساسی دارند. دانشگاهها به منظور به انجام رساندن وظایف خطیر و پویا یی و ارتقای خود ، نیازمند الگو و ابزار مناسب برای ارزیابی و اطمینان کیفی از روند برنامه ها و فرایندهای مربوط و کارآیی و اثربخشی دانش آموختگان در بازار مشاغل می باشند . از سوی دیگر ،نظام آموزش عالی کشور باید با برنامه ریزی دقیق در امور آموزشی، پژوهشی و تربیت نیروی انسانی ، برای افزایش بهره وری و استفاده بهینه از سرمایه های موجود درکشور تلاش نموده و بیش از پیش نوید دهنده شکوفایی و اقتدار علمی و فرهنگی جامعه باشد . دانشگاه برای حفظ پویایی خود نیازم ند برنامه ریزی های توسعه ای و راهبردی، بهبود فرایندها و روشها و کنترل مستمر کیفیت است . انجام و تحقق هر یک از امور و فرایندهای مذکور همراه با برنامه ریزی دقیق، نیازمند اطلاعات واقعی، دقیق، مرتبط و روزآمد می باشد. حق تکثیر: ت‍ه‍ران‌ : ش‍ورای‍ع‍ال‍ی‌ ان‍ق‍لاب‌ ف‍ره‍ن‍گ‍ی‌، ه‍ی‍ات‌ ن‍ظارت‌ و ارزی‍اب‍ی‌ ف‍ره‍ن‍گ‍ی‌ و ع‍ل‍م‍ی‌ ‏‫‏‏، 1384 تعداد صفحات: 66
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری