ش‍رح‌ ش‍طح‍ی‍ات‌: ش‍ام‍ل‌ گ‍ف‍ت‍اره‍ای‌ ش‍وران‍گ‍ی‍ز و رم‍زی‌ ص‍وف‍ی‍ان‌

ش‍رح‌ ش‍طح‍ی‍ات‌: ش‍ام‍ل‌ گ‍ف‍ت‍اره‍ای‌ ش‍وران‍گ‍ی‍ز و رم‍زی‌ ص‍وف‍ی‍ان‌

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : روزبهان بقلی

توضیحات

ب‍ه‌ ت‍ص‍ح‍ی‍ح‌ و م‍ق‍دم‍ه‌: از ه‍ن‍ری‌ ک‍رب‍ن‌ ت‍رج‍م‍ه‌ م‍ق‍دم‍ه‌: م‍ح‍م‍دع‍ل‍ی‌ ام‍ی‍رم‍ع‍زی‌ تایپ شده شرح شطحیات، به فارسی : که به درخواست یکی از مریدان نوشته و در آن علاوه بر گفتارهای رمزی صوفیان به بسیاری از آیات قرآن و احادیث نبوی و علوی استناد کرده‌است. این کتاب بیش از هر مطلبی به شرح سخنان حلاج و دفاع از او پرداخته، ازینرو برخی آن را عمده‌ترین سند برای شناسایی احوال و حقایق زندگی حلاج شمرده‌اند. بخش شرح اقوال و احوال حلاج را لوئی ماسینیون در۱۹۱۳ در پاریس منتشر کرده. و تمام آن نیز در۱۳۴۹ ش به اهتمام جواد نوربخش، و قبل از آن به تصحیح و مقدمة فرانسوی و ترجمة فصل اول به زبان فرانسوی به وسیلة انجمن ایرانشناسی فرانسه، در تهران چاپ شده‌است. حق تکثیر: آخرین چاپ:‏ ‫ت‍ه‍ران‌‬‏‫، طه‍وری‌‬، ان‍ج‍م‍ن‌ ای‍ران‌ش‍ن‍اس‍ی‌ ف‍ران‍س‍ه‌ در ت‍ه‍ران‌‏‫، ۲۰۰۳م‌. = ۱۳۸۲
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری