شناخت درمانی تحولی برای بزرگسالان

شناخت درمانی تحولی برای بزرگسالان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جانت. م. زاراب

توضیحات

«شناخت‌درمانی تحولی» که از ترکیب شناخت‌درمانی و آسیب‌شناسی تحولی پدید آمده است، به رابطه میان مشکلات روانی‌شناختی مراجعان با مشکلات آنها در حل و فصل مسایل روانی اجتماعی هنجاری قبلی و فعلی می‌پردازد. هدف شناخت‌درمانی تحولی، برطرف‌سازی نقص‌های مهارتی است. «لوین سون»، بر اساس پژوهش‌هایی که در حوزه رویکرد عمرنگر بزرگ‌سالان انجام داد، به این نتیجه رسید که تحول روان‌شناختی در اوایل دوران بزرگ‌سالی در صورتی به سلامتی منتهی می‌شود که فرد بتواند به اهدافی چون: برقراری روابط بین فردی رضایت‌بخش، سلامت روان، ادراک فرد از عملکرد طبیعی خودش و... دست یابد. بنابراین، دسترسی به اهداف در روند درمانی به مراجعان کمک می‌کند تا بتوانند از پس انتظارات فرهنگی نقش‌های مهم دوران بزرگ‌سالی با موفقیت برآیند. ترجمه حاضر، در شش فصل تدوین شده است. در فصل نخست، به معرفی رویکرد شناخت‌درمانی تحولی پرداخته می‌شود. سپس، ابزارهای سنجش در رویکرد شناخت‌درمانی تحولی معرفی می‌شود. در ادامه، به راهبردهای شناخت‌درمانی تحولی اشاره می‌شود. در بخش پایانی کتاب نیز، نحوه به کارگیری رویکرد شناخت‌درمانی تحولی در حل و فصل مشکلات شغلی، روابط اجتماعی و روابط صمیمی بررسی می‌شود.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری