شناخت نظام‌ های تئاتر

شناخت نظام‌ های تئاتر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: استانیسلاوسکی، برشت، گروتفسکی و پیتر بروک شومیت میتر مترجم: عبدالحسین مرتضوی، میترا علوی طلب این کتاب به موضوع سنجش تکنیک کارگاه‌های تئاتر اختصاص دارد. نویسنده در این اثر با بهره‌ گرفتن از آموزش دانشگاهی و تجارب عملی به ارزیابی سه الگوی اصلی در هنر نمایش یعنی استانیسلاوسکی، برشت و گروتفسکی و تاثیر آرای این سه تن در کار پیتر بروک می‌پردازد. بر اساس مقدمه، «میتر، طیفی از روش‌های اجرایی فراهم آورده که در پرتو آن شمای کلی تئاتر امروز جهان، امکان بروز و ظهور می‌یابد. بدین معنا که در نظام استانیسلاوسکی روش‌هایی که مبتنی بر بازنمایی هستند؛ در شیوه‌ی برشت تئاتری که بر فرانمایی استوار است و در روش گروتفسکی ترکیبی از روش‌ها و آموزه‌های تئاتر شرق و غرب و سرانجام در کار پیتر بروک، آن چه در معنایی کلی تئاتر تجربی نام گرفته است، نمودار می‌شود.» در توضیح پشت جلد کتاب آمده است: «کتاب نظام‌های تمرین، در گستره‌ی زبان انگلیسی و لاجرم زبان فارسی، نخستین کوشش نظام‌مند در ارزیابی و شناخت نظریه‌ها و نگره‌های اجرا محسوب می‌شود... این کتاب مقدمه‌ای بسیار روشنگر بر تئاتر مدرن، در دسترس دانشجویان و کوشندگان تئاتر قرار می‌دهد.»
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری