اسطوره‌شناسی ایزدان ایرانی

اسطوره‌شناسی ایزدان ایرانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شروین وکیلی

توضیحات

اسطوره‌شناسی ایزدان ایرانی یکی از مجموعه کتابهای نگارنده است که با دیدگاهی سیستمی بازخوانی و تحلیل اساطیر ایرانی را هدف گرفته است. تا به حال از این مجموعه سه کتاب (اسطوره‌شناسی پهوانان ایرانی، اسطوره‌شناسی آسمان شبانه و اسطوره‌ی آفرینش بابلی) انتشار یافته است. کتابی که در دست دارید به شرح و تحلیل روایتهای مربوط به ایزدان باستانی ایران می‌پردازد و پیوندهایشان را با داستانهای هندی و یونانی وارسی می‌کند. پرسش اصلی این نوشتار سرمشق نظری حاکم بر صورتبندی مفهوم خداوند/ خدایان در ایران زمین و الگوهایی است که برای رمزگذاری امر قدسی در این حوزه‌ی تمدنی تکامل یافته. برای نمایش چگونگی گذار از نگرش پیشازرتشتی به عصر یکتاپرستانه بخش از بزرگی از متن به شرح و تحلیل شاخه‌های گوناگون آیین مهر اختصاص یافته است. حق تکثیر: منتشر شده در سایت نویسنده http://soshians.ir/fa/?page_id=37
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری