شهریاران طبرستان

شهریاران طبرستان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : بهمن انصاری

توضیحات

کتاب " شهریاران طبرستان " اثری پژوهشی به قلم " بهمن انصاری " می‌باشد. این کتاب به شرح تاریخ طبرستان از آغاز سده دو تا پایان سده چهارم هجری پرداخته است. کتاب پژوهشی است ارزنده، من‌باب چگونگیِ ایستادگی و مقاومتِ طبرستان در مقابل هجومِ اعراب، و عملکرد پادشاهان و شهریاران ایرانی‌نژادی که از طبرستان در مقابل یورش اعراب، نگهداری و صیانت کردند. کتاب شهریاران طبرستان به شرح ایستادگی هفت شهریار طبرستان می‌پردازد. این شهریاران عبارتند از: "اسپهبد خورشید دابویه" و "اسپهبد شروین باوندی" از شاهزادگان ساسانی؛ "اسپهبد وندادهرمز" و "مازیار" از شاهزادگان اشکانی؛ "اسفار شیرویه"، "مرداویج زیاری" و "عضدالدوله پناخسرو بویه" از بزرگان طبری و دیلمی. کتاب شهریاران طبرستان به نوعی پژوهشی است در دنباله‌ی کتاب «شهریاران گمنام» اثر احمد کسروی. حق تکثیر: آزاد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری