سهراب و رستم

سهراب و رستم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : منوچهر امیری

Description

115 صفحه ماثیو آرنولد (1888 – 1844م) از نویسندگان، شاعران و منتقدان قرن نوزدهم انگلستان است. او تحصیلات آکادمیک را در دانشگاه آکسفورد گذراند و بعدها در همان دانشگاه ادبیات منظوم را تدریس کرد. انگیزه و منبع اصلی او در سرودن منظومه «رستم و سهراب» نقد سنت بوو بر ترجمه ژول مول از شاهنامه بوده است. وی برای نزدیک شدن فضای داستان از کتاب «تاریخ ایران» سر جان ملکم نیز بهره برده است. با توجه به اینکه آرنولد ترجمه ژول مول را ندیده و تنها از روی نقد آن به سرودن این داستان پرداخته، این اثر ترجمه آزاد داستان شاهنامه است. این منظومه 892 بیتی در سال 1853 به سبک هومر سروده شده است. ترجمه این اثر را منوچهر امیری در سال 1333 شمسی در تهران به چاپ رساند. او در چاپ دوم که 1354در شیراز صورت گرفت، مقاله دکتر زرین کوب را ضمیمه این ترجمه کرده و آن را با روایت شاهنامه مقایسه کرده است. کتاب حاضر چاپ سوم این ترجمه است. حق تکثیر: شیراز، انتشارات دانشگاه پهلوی، 1355
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری