شرح بیست و پنج مقدمه در اثبات باری تعالی از کتاب دلاله الحائرین ابن میمون

شرح بیست و پنج مقدمه در اثبات باری تعالی از کتاب دلاله الحائرین ابن میمون

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد بن ابی بکر تبریزی

توضیحات

به اهتمام: مهدی محقق ابو عبدالله محمد بن ابی‌بکر بن محمد، فیلسوف و متکلم و عارف ناشناخته‌ی تبریزی است. کتاب حاضر تالیف ابوعبدالله محمد تبریزی، درباره‌ی مهم‌ترین مسائل کلامی یعنی اثبات وجود باری تعالی است که در بیست و پنج مقدمه و همراه با ترجمه‌ی فارسی به چاپ رسیده است. کتاب به دو دلیل اهمیت دارد: یکی آن که نشان‌دهنده‌ی این است که تا چه اندازه فلسفه و کلام اسلامی در زیربنای فکری و عقلی سایر ملل تاثیر داشته و دیگر آن که توانایی نیروی عملی فیلسوفی ایرانی را در نقد و تحلیل یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین آثار قرون وسطی دلاله الحائرین اثر ابن میمون، آشکار می‌سازد. ابن میمون فیلسوف و طبیب و از دانشمندان مشهور قرون وسطی است که در "دلاله الحائرین" افکار و آرای دانشمندان مسلمان از جمله ابوعبدالله محمد تبریزی و متکلمان متعزلی و اشعری را آورده است. حق تکثیر: موسسه ی مطالعاتی دانشگاه مک گیل با همکاری دانشگاه تهران، 1360
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

  • فتحی
    (15:04)   1397/3/28
    گزارش تخلف گزارش تخلف دارد
    عالی است

بارگزاری