شرح مخمس: سروده های عارف ربانی حیدر آقاتهرانی

شرح مخمس: سروده های عارف ربانی حیدر آقاتهرانی

  • 2.0 (2 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمدباقر ساعدی

توضیحات

حیدر تهرانی (1291 شمسی) صوفى و شاعر ایرانی متخلص به معجزه است. وی در جوانى در راه سیر و سلوک عرفانى گام نهاد و در وادى تصوف وارد شد. حیدر تهرانی چون ذوق و قریحه شاعرى داشت با زبان شعر، افکار و اندیشه‏ هاى عرفانى خود را بیان مى کرد. از آثار وى، به نظم آوردن 64خطبه از «نهج‏ البلاغه»، تضمین 110غزل از سعدى و کتاب مخمس است. در اصطلاح به مسمط پنج‌ مصراعی مخمس می ‌گویند که چهار مصراع اول آن هم قافیه هستند و معمولاً دو مصراع آخر آن تضمینی از غزلی مشهور است. کتاب حاضر شرحی بر مخمس سروده حیدر تهرانی است که به درخواست شخص وی و به کوشش حاج شیخ محمد باقر ساعدی تدوین شده است. هر یک از مخمسات عرفانی این کتاب با توجه به مضمون آن نامگذاری شده و با توضیحات نویسنده تشریح شده اند. این کتاب در سال 1363 توسط کتابفروشی اسلامیه منتشر شده است. حق تکثیر: اسلامیه، 1363
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

  • مختار ملاپور
    (00:25)   1400/3/24
    گزارش تخلف گزارش تخلف دارد
    سپاسگزارم و بسیار عالی

بارگزاری