شرح منظومه - جلد 2

شرح منظومه - جلد 2

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مرتضی مطهری

Description

. شرح منظومه - جلد 1: http://ketabnak.com/comment.php?dlid=34566 کتاب حاضر در دو جلد شامل شرح و تفسیر سه مقصد از مقصدهای هفتگانه‏ شرح منظومه حکیم متأله حاج مولی هادی سبزواری قدس سره می‏باشد که جلد اول‏ شامل سه فریده از مقصد اول است که متضمن امور عامه از حکمت اسلامی است‏ و جلد دوم شامل فریده هفتم از مقصد اول است که مربوط می‏شود به مباحث‏ علت و معلول و نیز فریده اول از مقصد سوم که در الهیات بمعنی الاخص‏ است یعنی احکام ذات واجب تعالی از اثبات وجود تا توحید وجود و رفع شبهات مربوط به آن ، آخرین قسمت جلد دوم شرح‏ و تفسیر فریده اول از مقصد چهارم می‏باشد که آن عبارت است از بحث در حقیقت جسم طبیعی و اثبات هیولی و ابطال جزء لا یتجزی و تناهی ابعاد ، که‏ در واقع این مباحث در حکم امور عامه بخش طبیعیات و قسمت قابل اعتنا و اعتماد طبیعیات قدیم می‏باشد . بنابراین در این درسها رعایت ترتیب‏ منظومه سبزواری نگردیده بلکه استاد شهید در ترتیب مباحث بیشتر به‏ اهمیت و ضرورت مباحث برای دانشجو توجه داشته‏ اند .
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری