شوق یک خیز بلند،نخستین اتحادیه های کارگری در ایران

شوق یک خیز بلند،نخستین اتحادیه های کارگری در ایران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: جلیل محمودی و ناصر سعیدی موضوع کتاب حاضر بررسی تاریخی ـ تحلیلی جنبش کارگری ایران است که مقاطع انقلاب مشروطیت, اواخر سلطنت قاجار و سال‌های سلطنت رضاشاه را در بر می‌گیرد . کتاب از 7بخش تشکیل شده است .در بخش اول وضعیت عمومی اهالی و شهروندان ایران و نیز تغییر الگوی اقتصادی ایران در دوره سلطنت قاجار اجمالا بررسی شده است .بخش دوم و سوم به چگونگی تقسیم کارگران در صنایع مختلف و شرایط کار و زیست آنان اختصاص دارد .بخش چهارم, نگاهی است به وضعیت کارگران مهاجر ایرانی و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی آنان .در بخش پنجم و ششم نقاط قوت و ضعف اتحادیه‌های کارگری ایران بحث و بررسی شده و در بخش هفتم نیز به کوشش‌هایی که در نقاط مختلف کشور برای سازمان‌یابی کارگران صورت گرفت اشاره می‌شود . حق تکثیر: تهران نشر قطره 1381
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری