شیمی آلی سال ششم دبیرستان - رشته طبیعی و ریاضی سال 1354

شیمی آلی سال ششم دبیرستان - رشته طبیعی و ریاضی سال 1354

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

این کتاب توسط اقایان دکتر جعفر امین،عبدالمجید اردلان،باروخ بروخیم ،پرویز رهبر،دکتر ابراهیم صفری نگارش یافته بر طبق ماده3قانون کتابهای درسی و اساسنامه سازمان کتابهای درسی ایران برای تدریس در دبیرستانها برگزیده شده است. کتاب شامل دو بخش است در بخش اول روش های تحزیه مواد الی و یافتن فرمول شیمیائی ماده الی مورد بررسی قرار می گیرد در ادامه مختصری در باره ساختمان اتمی و انواع پیوند شیمیائی صحبت می شود. در بخش دوم به تقسیم بندی انواع مختلف مواد الی می پردازیم هر چند که مواد الی از ترکیب تعداد محدودی عنصر ساخته می شوند لیکن عده این ترکیبات الی بسیار زیاد است. در تمامی این مواد کربن و تقریبا هیدرژن وجود دارد اکسیژن ، نیتروژن و فسفر و گوگرد نیز در تعداد بسیاری از این مواد وجود دارد لیکن فلزات و دیگر عناصر به ندرت در ترکیب انها وجود دارد. انچه که باعث این ایجاد این مواد متنوع از تعداد معدودی از عناصر می گردد به این خاصیت عنصر کربن باز می گردد که می تواند با ارایش و اتصالات گوناگون پیوند پایدار و بعضا ناپایدار تشکیل داده و رشته های طویلی بوجود اورند. امروزه علم شیمی الی در صنایع گوناگون داروئی ،عذائی ، تامین عناصر انرژی زای نفتی کاربرد های بسیاری دارد فلذا تحول و تغیرات بسیار زیادی در نحوه زندگانی بشری ایجاد نموده است و این یکی از جذابیت های این علم است که زمینه ساز ایجاد اشتغال تغیر بنیادی در بهداشت و رفاه جوامع بشری ایجاد نموده است. حق تکثیر: کلیه حقوق کتاب متعلق به وزارت اموزش و پرورش پیش از انقلاب بود
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری