شیوه های همیاری در ازدواج در ایران

شیوه های همیاری در ازدواج در ایران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مهدی طالب

توضیحات

این مقاله با استفاده از گزارشهای دانشجویی در زمینه همیاریهای انجام شده در زمینه ازدواج تدوین شده است. همیاری و یا کمک افراد به یکدیگر در این زمینه تحت تأثیر عواملی نظیر وضعیت اقتصادی و اجتماعی‘ سن‘ شغل و ... است. مشارکت افراد در این زمینه با تأثیرپذیری از دگرگونیهای اجتماعی‘ تغییراتی را تحمل کرده ولی هنوز تداوم دارد و به رغم تنوع و تفاوتی که با گذشته پیدا کرده‘ دارای کارکرد است. در هر گزارش معمولاً پس از تشریح اجمالی مراحل ازدواج که با کمک مالی و یا خدماتی خویشان و آشنایان صورت گرفته است‘ رابطه بین میزان (مبلغ) و نوع (جنسی‘نفری خدماتی) کمکها را به عنوان متغیرهای وابسته با متغیرهایی نظیر سن‘ نسبت خویشاوندی‘ وضعیت شغلی‘ سطح تحصیلات‘ تعداد فرزندان پسر ازدواج کرده و نکرده و مبالغ کمکهای دریافتی قبلی و ... به عنوان متغیرهای مستقل بررسی کرده است. بود یا نبود روابط همبستگی و پیوستگی بین متغیرهای مزبور با در نظر گرفتن بسترهای فرهنگی‘ اقتصادی و اجتماعی‘ تحلیل شده است. حق تکثیر: نشریه نامه علوم اجتماعی، دوره 15، شماره 15، تیر 1379
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری