اسکندر و ادبیات ایران و شخصیت مذهبی اسکندر

اسکندر و ادبیات ایران و شخصیت مذهبی اسکندر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حسن صفوی

توضیحات

نویسنده ابتدا به شرح حال اسکندر و سپس به افسانه هایی که در مورد اسکندر و نژاد او در ادبیات فارسی آمده، پرداخته است. آنگاه به چگونگی نقش اسکندر در کتب پهلوی و سپس در کتب اسلامی پرداخته و در کل این گونه افسانه ها و روایات را، در ادبیات پس از اسلام در ایران نشان داده است. در فصل سوم کتاب به "اسکندرنامه"های مختلفی که به عنوان حماسه در دوره های مختلف در زبان فارسی تالیف شده، اشاره می شود و چگونگی روند زندگی اسکندر در این افسانه های حماسی. فصل چهارم به ویژگی های مذهبی شخصیت اسکندر در افسانه ها و اسکندرنامه ها می پردازد. در پس این پژوهش ها می توان به بزرگ نمایی یا کوچک نمایی شخصیت های تاریخی در ادبیات فارسی پی برد و این که چگونه باور این تصاویر تخیلی از شخصیت های تاریخی، در ذهن مردم به واقعیتی باورپذیر رسوب می کند. حق تکثیر: تهران، امیرکبیر، ۱۳۶۴
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری