سخنرانی کسروی در انجمن ادبی

سخنرانی کسروی در انجمن ادبی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : احمد کسروی

توضیحات

این کتاب متن سخنرانی ای است که شادروان کسروی در انجمن ادبی در سال 1314 رانده اند میباشد. بخشی از کتاب : مغز سخن دو چیز است یکی آنکه ادبیات چیز جداگانه نیست و کسانی که آن را چیز جداگانه می شمارند و برایش «کاخ» پنداشته و از اینکه ما به کندن آن «کاخ پنداری» برخاسته‌ایم سوگواری می‌نمایند باید به بیخردی و نادانی آنان افسوس خورد. دیگری آنکه اگر از شعرای گذشته چند تنی را کنار نماییم دیگران در خور هیچ گونه اَرجی نمی‌باشند و ما از گفتارهای آنان جز زیان سودی نخواهیم برد و اینست که باید آن‌ها را از میان برداشت. شاید تاکنون گفتاری در ادبیات به این سادگی و بی پروا سروده نشده و اینست که به کسانی دشوار خواهد افتاد ولی اگر بخواهند در بند حقیقت باشند ناگزیرند آن را بپذیرند. مگر تا کِی می‌توان از گفتن حقیقت باک نمود؟! اگر کسانی معنای دیگری برای ادبیات می‌شناسند بگویند تا ما نیز بشنویم وگرنه چگونه می‌توانند از پذیرفتن این گفته‌های ما خودداری کنند؟! حق تکثیر: نشر این کتاب آزاد است
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری