بررسی زندگی و آثار زنده یاد طاهره صفار زاده شاعر اندیشه های جهانی

بررسی زندگی و آثار زنده یاد طاهره صفار زاده شاعر اندیشه های جهانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : زهرا خوش نظر

Description

. سلام بر همه الّا سلام فروش (بررسی زندگی و آثار زنده یاد طاهره صفار زاده شاعر اندیشه های جهانی) دکتر طاهره صفارزاده یکی از چهره‌های شاخص و درخشان شعر در روزگار ماست. شاعری که تعهد، مفهوم‌گرایی، اندیشه‌محوری و دین‌باوری از مؤلفه‌های اصلی شعر اوست. وی علاوه بر شاعری، در نویسندگی، تحقیق، تدریس و ترجمه نیز دستی توانا داشت، چنان که قرآن را به سه زبان زنده دنیا ترجمه کرده است. دیگر آنکه صفارزاده به عنوان پایه‌گذار «نقد علمی ترجمه» و مؤلف نظریه «ترجمه تخصصی» در ایران شناخته شده است. ...................... بین من و خورشید / بین من و پرنده و ماه / بین من و ستاره / ستارگان / رمز معطری است / گشودن رمز / به امر خداوند / در دست آسمان / در دست آسمانی هاست .................. امروز هم / دوباره / سلطه گران جهانی / با لفظ های سر زده از طغیان / در وصف یکّه تازی در میدان / رجز می پراکنند / جهانی سازی /همدستی توانگرها / در دفع و طرد حق تهیدست هاست / اهل نظام نو / واژه ی حق را / در انحصار حقّ وتو / می دانند / وقتی که داوران / نشانه های تجاوز را / در قطعنامه ها / محکوم می کنند / حقّ وتو /قدّاره بند مخوفی ست / در ابتدای کوچه ی بن بست / حرف و عبارت «محکوم می کنند » را / با تیشه ی لجاج و تکبر / با مسخره / از ریشه می زنند / و راه را / بر حکم تابناک عدالت / می بندد / ستم / ستم زدگی / جهانشمول شده / حرص حرامخواری / این مرض مزمن / رشد غریبی پیدا کرده / جهان استعمار /به رسم طبیبان / نبض جهان را می گیرد / نام معادن سیّال را / تکرار می کند / در کند و تند نبض / خطوط شیوه های یورش / ترسیم می شوند / به جای جنگ نفر با نفر / دعوای تن به تن / سرهای زندگان را / با حمله های جاهلی بمب ها / از نور فکر / فکر مقاومت / خاموش می کند / دهان و حنجره ی معدن داران را / با تند خویی موشک ها / برای ابد می بندد / جهان آنان / که دهکده ای ست / بدون صفا / بدون آرامش / خود خوانده کدخدایی دارد / که از خدا نمی ترسد / حاصل هر کشتار را / در روز روشن / با پنجه های خزنده / از بطن مززرعه ها / بر می چینند / رنج گرسنگی را / به رسم سپاس / در جسم مزرعه داران / بر جای می نهد / کلام / در مقاصد جهان وطنی / لحن قصاوت دارد / به سرزمین مخاطب می گوید / مال خودم از خودم / مال تو هم از من / هویت من غالب / هویت تو مغلوب / رسم جدید بهره کشی / به جای رسم قدیم استثمار / به جای پنهان کاری / با افتخار بی پروایی / در ضرب و شتم صاحب خاک / دست شرور و ذهن زبون دارد / با اختراع تازه های شکنجه / در صنعت شقاوت / در فوت و فن آزار / ماهر شده است / امّاره های جهانی / از تیره و تبار سلطه گران / در مقابله با عقل / در مجادله با راه / کوشاترند / این نفس های سرکش و گمراه / دیوانه وار / مفتون نسل کشی هستند / معبودشان / نگاه بیماری ست / بر سقف معبد نژاد پرستی / اما سلول های عشق / سلول های راه / از مرگ جسم نمی میرند / بینایی ذخیره / در چشم های دگر می آید / و چشم های دگر / خطّ حقیقت را حتّی / از روی خلقت ستاره و خورشید و ماه / می خوانند / این گونه است / که نسل کشی / _دو گونه کشتاری _ /سخیف تر از آدم گشی است / فسادهای سرایت گر / بدون تعرفه و گمرک / از صادرات جهانی هستند / دروغ و رشوه و رانت / چشمان خیرخواه خرد را / در مقدم نظام نوین جهانی /از جاده های زندگانی انسان / تبعید کرده اند / حق تکثیر: نویسنده
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری