سلوک الملوک

سلوک الملوک

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : فضل الله بن روزبهان خنجی

Description

. «سلوک الملوک» کتابى است به زبان فارسى از فضل ‏الله بن روزبهان خنجى اصفهانى(متوفاى  ٩٢٧ ق)، فقیه، متکلم و مورخ اهل سنت که در روزگار خود به «خواجه ملا» و «خواجه مولانا» شهرت داشت. به نظر مى‏رسد که فضل الله در بیستم ذى الحجه  ٩١٩ ق مقدمه کتاب را آغاز کرده و در آخر ربیع الاول  ٩٢٠ ق آن را به پایان رسانیده؛ یعنى یکصد روز تمام صرف گردآوردن کتاب شده است و انصافاً انجام چنین کارى در آن مدت کوتاه گواهى حضور ذهن و آمادگى فکر و تسلط و احاطه مولف بر مسائل فقهى مى‏باشد. کتاب مشتمل بر یک مقدمه به قلم مصحح، آقاى محمد على موحد، یک دیباچه و یک مقدمه به خامه مولف و پانزده باب است که هریک به فصل‏ هایى تقسیم مى‏ شود. انگیزه مولف از نگارش این کتاب راهنمایى و ارشاد عبیدالله خان ازبک به اقامه یک دولت اسلامى و تطبیق حکومت با موازین شرعى بوده است. فهرست مطالب در ابتداى کتاب آمده است. کتاب مشتمل بر پاورقى‏ هایى به قلم مصحح است.واژه‏ نامه، فهرست منابع متن کتاب به ترتیب حروف الفبا و یادداشت‏ هاى مصحح در انتهاى اثر آمده است. حق تکثیر: تهران: خوارزمی، 1362
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری