سلیمان خان قانونی و شاه طهماسب (جلد اول)

سلیمان خان قانونی و شاه طهماسب (جلد اول)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : آلفرد لابی ار

توضیحات

دوره صفویه، از نظر تحول سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بدون شک از مهم‌ترین ادوار تاریخ کشور ایران است. صفویه خاندانی بودند که ایران را بار دیگر ملتی متکی به خود، توانا، متحد و نیرومند گردانیدند و آن را به صورت یکی از کشورهای مهم دنیای آن روز درآوردند. بدون شک یکی از مهم‌ترین مهره‌های سیاسی این خاندان، شاه اسماعیل اول، نخستین فرمانروای این سلسله است که در سن پانزده سالگی زمام امور ایران را به دست گرفت. وی در آغاز کودکی با مصایب بسیار خو گرفت و در دامان چند تن از مریدان و صوفیان فداکار خاندان صفوی تربیت شد. در نتیجه بی‌باک وجسور و حادثه‌جوی بار آمد. شاه اسماعیل به نیروی صفات خوب و بدی که داشت، هم? مخالفان خود را مرعوب کرد و پس از تصرف شروان، ارمنستان و آذربایجان در تبریز به سلطنت نشست و مذهب شیع? دوازده امامی را مذهب رسمی ایران اعلام کرد. او هم‌چنین موفق شد از نفوذ دولت عثمانی به خاک ایران جلوگیری کند. در کتاب حاضر، حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شاه‌اسماعیل صفوی با نگرشی بر خصوصیات جسمی، روحی، ذوقی، اخلاقی، مذهبی و روابط او با دول خارجی بررسی شده است. آن‌چه بر اهمیت کتاب حاضر افزوده، دسترسی نگارنده‌ به منابع، مدارک، اسناد و کتب معتبر و دست اول است. حق تکثیر: ج‌. ۱ و ۲ (چ‍اپ‌ ن‍ه‍م‌: ۱۳۸۱).
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری