سیاحتنامه شاردن (جلد پنجم)

سیاحتنامه شاردن (جلد پنجم)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سر جان شاردن

توضیحات

مجلد پنجم شامل صنایع و علوم ایرانیان است. تحلیل اوضاع سیاسی، نظامی و مدنی ایران را مجلد ششم و تشریح آیین و مذهب را مجلد هفتم تشکیل می دهد. مجلد هشتم مختص اصفهان پایتخت ایران است که شانزده تابلوی گرانبها از ابنیه عالی آن شهر در این جلد درج شده است. یادداشتهای مسافرت او در 1674 از اصفهان به بندرعباس و هرمز، مطالب مجلد نهم است که بیست و دو تصویر گرانبها از پرسپولیس را در بر دارد و نفایس و بدایع این شهر باستانی را تفصیل کرده است. مجلد دهم نیز شامل متن کامل مشاهدات و شرح سفر ثانوی از اصفهان به بندرعباس است که در آن مطالب و خصوصیات از قلم افتاده دربار ایران بیان شده است. تاریخ مختصر ایران، جغرافیای ایران و یادداشتهایی مربوط به کتاب مقدس از دیگر تألیفات این دانشمند است.‌ محمد محمد لوی عباسی کار ترجمه و تصحیح این کتاب ارزشمند را طی سالهای 1345 - 1335 شمسی به پایان رساند و آن را به زیور طبع آراست. وی مطالب موثق غربی و شرقی را ضمیمه مطالب کتاب کرده و فهرستی از مصطلحات و لغات، اعلام جغرافیایی و تاریخی ترتیب داده و در پایان جلد دهم به فهرستهای تحلیلی جداگانه هر جلد ضمیمه کرده است. سیاحتنامه شاردن (جلد اول) http://ketabnak.com/book/79462 سیاحتنامه شاردن (جلد دوم ) http://ketabnak.com/book/79463 سیاحتنامه شاردن (جلد سوم) http://ketabnak.com/book/79465 سیاحتنامه شاردن (جلد چهارم) http://ketabnak.com/book/79466 سیاحتنامه شاردن (جلد ششم) http://ketabnak.com/book/79555 سیاحتنامه شاردن (جلد هفتم) http://ketabnak.com/book/79593 سیاحتنامه شاردن (جلد هشتم) http://ketabnak.com/book/79595 سیاحتنامه شاردن (جلد نهم) http://ketabnak.com/book/79596 سیاحتنامه شاردن (جلد دهم) http://ketabnak.com/book/79597 حق تکثیر: موسسه انتشارات امیرکبیر، 1338
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری