سیر خط و کتابت: مجموعه مقالات همایش بین‌المللی از لوح تا لوح

سیر خط و کتابت: مجموعه مقالات همایش بین‌المللی از لوح تا لوح

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

جمعی از نویسندگان مجموعه پیش رو دربرگیرنده مقالات و سخنرانی‌های همایش بین‌المللی از لوح تا لوح (از لوح گلین تا لوح فشرده) است که در سال 1384 به همت دفتر برنامه ‌ریزی و توسعه کتاب و کتابخوانی برگزار گردید. مقالات کتاب حاضر به دو زبان فارسی و انگلیسی و در چهار بخش آغاز خط و خطوط باستانی، خط و کتابت و دین، خط و کتابت و هنر، خط و کتابت و پیوندهای فرهنگی تدوین شده است. عناوین برخی از این مقالات عبارتند از : خط در اسطوره‌ها، خطوط ایرانی میانه، کتابت حدیث و پیوند‌های فرهنگی، ابن ندیم و خطوط قدیم، پیوند فرهنگ‌ ها در پرتو کتابت قرآن، تاریخچه خط و خوشنویسی، نگاهی به آموزش در هنر خوشنویسی، خط و تداوم فرهنگی، نقش خط و کتابت در پیوندهای فرهنگی، خط فارسی در شبه‌ قاره، شعر پارسی و خط، خط و نظام نوشتاری و ... این کتاب در سال 1384 توسط نشر چامه در دسترس علاقمندان و پژوهشگران قرار گرفت.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری