خراسان و سیستان: سفرنامه کنلل ییت به ایران و افغانستان

خراسان و سیستان: سفرنامه کنلل ییت به ایران و افغانستان

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : چارلز ادوارد ییت

توضیحات

مترجم: قدرت الله روشنی ، مهرداد رهبری سفرنامه خراسان و سیستان در 477 صفحه نزدیک به ایام زندگی ما نوشته شده است، جیزی در حدود صد سال قبل، نزدیک به اواخر حکومت ناصرالدین شاه در ایران و اواسط حکومت امیر عبدالرحمن خان در افغانستان، این کتاب وقتی نگارش یافته است که دیگر هرات به موجب قرارداد پاریس از ایران جدا شده است. مرو ، بخارا، تاشکند و خوارزم یعنی از سرچشمه سیحون و جیحون تا کناره های خزر از دست رفته است، یعنی در ظرف سیزده سال از سلطنت ناصرالدین شاه قسمت های بزرگی از سرزمین کهنسال ما از سرزمین تاریخی خود مجزا گردیده است. نویسنده کتاب ماموریت داشته مرزهای بین افغانستان و روسیه را تعیین کند. وی از طریق جنوب خراسان به سیستان سفر می کند، مرز افغانستان با سیستان را مورد مطالعه قرار می دهد و .... حق تکثیر: تهران : یزدان ، 1365
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری