تفسیر رفتار آوایی

تفسیر رفتار آوایی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

در مبحث تفسیر رفتار غیر کلامی بیشتر نوشته ها و کتب و کلاس های آموزشی در ایران حول محور تفسیر اشارات ، حرکات و ژست های طرف مقابل می باشد . ولی این مقوله دارای دو مشکل است نخست آنکه در بعضی مواقع استفاده از این مقوله غیر ممکن است . و دیگر آنکه روش تفسیر در ایران مبتنی بر نظریه ساختارگرایی است . اما کانالهای دیگری وجود دارد که می توان از آن بهره جست . یکی از این کانالها رفتار آوایی است که برای دست یابی به حالات احساسی و نگرش های بین فردی مورد استفاده قرار می گیرد . به عنوان مثال فردی که در قسمت شکایات مشتریان در یک کمپانی مشغول کار است در بیشتر مواقع با افرادی عصبانی در ارتباط خواهد بود . حال اگر بتواند از روی آوای تماس گیرنده به این مطلب پی ببرد که : او عصبانی نیست و در حال نقش بازی کردن بوده و بیشتر احساس ناامنی می کند می تواند با برخورد مناسب به راحتی جوابگوی مشتری معترض باشد و هزاران مثال دیگر . حق تکثیر: استفاده از مطلب با ذکر نام نویسنده منبع بلامانع است
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری