تاملات و تحقیقات پیرامون برخی مسائل فلسفه و کلام

تاملات و تحقیقات پیرامون برخی مسائل فلسفه و کلام

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : زهرا مصطفوی

توضیحات

بررسی های موضوعی در علوم، بیشتر به روشن شدن زوایای پنهان و ناگفته های علوم می انجامد، مسئولیتی که از عهده مقالات و ـ نه کتب ـ برمی آید. مشخص بودن موضوع مقاله باعث می شود تا نویسندگان بهتر به ابعاد موضوع بپردازند و خوانندگان آسان تر به مطالب متنوع دسترسی یابند. زین سبب ، دکتر زهرا مصطفوی در کتاب «تأملات و تحقیقات پیرامون برخی مسائل فلسفه و کلام » با نگارش سیزده مقاله مستقل سعی در برآوردن هدف مذکور دارد. نویسنده در نخستین مقاله، به بازسازی نظر خیام در باره «وجود» می پردازد و براین باور است که حکیم عمرخیام با آن که از فلاسفه مشاء به حساب می آید، در چند رساله فلسفی خود به دفاع از نظریه اصالت ماهیت پرداخته است و وجود را امری اعتباری و ذهنی می داند. مفهوم وجود یک معنای مشکک میان وجود عینی ، ذهنی ، رابطی و رابط است. حق تکثیر: تهران / نشر اطلاعات / 1385
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری