تاریخ ادیان (جلد پنجم)

تاریخ ادیان (جلد پنجم)

  • 4.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : هاشم رضی

توضیحات

تعداد صفحات 607 کتاب پنجم: امریکا،اسکیموها،تمدن و فرهنگ سرخپوستان... در مورد آمریکا، پیش از هر بحث و گفت و گویی، لازم است تا از چگونگی کشف آن، و کاشف اش سخن گفته شود. قاره آمریکا با تمام تازگی و بی قدمتی اش، سرزمینی است بس کهن و دیرپای که در تمدن و فرهنگ به هیچ روی دست کمی از دیگر قاره ها ندارد. ساکنان اش در آغاز کشف از درجاتی متنوع در تمدن برخوردار بودند. در جزایر و جنگل ها و صحاری این قاره مردمانی زندگی می کردند با پوستی متمایل به سرخ که از قبایل ، عشایر و طوایفی گوناگون در مناطقی مختلف تشکیل می شدند. تمدن، فرهنگ و سطح زندگی این سرخ پوستان جنگل نشین و دشت نشین گاه پیشرفته و برجسته بود، و گاه در فرو مرتبه گی و دون پایه گی هم چون بدوی ترین سرنشینان جزایر حوزه اقیانوس کبیر بودند که در کتاب چهارم از آن یاد شد. زندگی عموم این بدویان در ییلاق و قشلاق می گذشت. مردمی بودند خانه به دوش که مطابق با موقعیت فصل و زمان هر چند صباحی به سرزمینی کوچ می کردند. به کشاورزی کمتر می پرداختند و قلم عمده معاش شان از راه شکار ورزی تامین می گشت. اما سرنشینان این قاره جدید منحصر به همین مردم و همین تمدن و فرهنگ نبود، بلکه در قسمت جنوب تمدن هایی عالی وجود داشت، تمدن هایی که شاید از برخی تمدن های برجسته کهن پیشرفته تر محسوب می شد. مردمی در این قسمت زندگی می کردند با فرهنگ و شهر نشین که دارای اکتشافات و اختراعات و صنایعی مهم بودند. اوضاع سیاسی و اجتماعی شان در حد پیچیدگی و پیشرفت بود و آن چنان که ملاحضه خواهد شد در نجوم، ریاضیات و معماری در همان عصر کوس برابری با ملل بزرگ جهان می زدند. حق تکثیر: انتشارات کاوه :1345
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری