تاریخ عثمانی - جلد دوم: از فتح استانبول تا مرگ سلیمان قانونی

تاریخ عثمانی - جلد دوم: از فتح استانبول تا مرگ سلیمان قانونی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : اس‍م‍اع‍ی‍ل ح‍ق‍ی اوزون‌چ‍ارش‍ی‌ل‍ی‌

توضیحات

تاریخ عثمانی - جلد اول تاریخ عثمانی - جلد سوم تاریخ عثمانی - جلد چهارم تاریخ عثمانی - جلد پنجم حکومت عثمانی به حکومتی گفته می‌شود که ترکان گریخته از هجوم مغول‌ها که در اصل از ترکمن‌هایی بودند که در قرن ششم هـ.ق از جنگ ملازگرد به‌سوی شبه قاره پراکنده شدند، در محدوده جغرافیایی خاص به تشکیل حکومت پرداختند و پس از مدتی دامنه قلمرو حکومت خود را گسترش داده و تقریباً علاوه بر در اختیار گرفتن قلمرو حکومت خلفای فاطمی و عباسی، بخش‌هایی از اروپا را نیز به قلمرو خود ضمیمه کردند و قرن‌ها به همین نام و با شهرت خلافت عثمانی حکومت راندند. قلمرو اولیه حکومت عثمانی، مربوط به سلجوقیان بود که آنها عشایر مربوط به خود را در مراحل مختلف در نقاط مختلف آناتولی اسکان داده بودند که تیره قایی از جمله آنها بود که پس از فوت جلال‌الدین خوارزم‌شاه در برخی از نواحی آناتولی مستقر شدند که بخشی از این قایی‌ها حاکم‌نشین عثمانی را تأسیس کردند. حق تکثیر: تهران : کیهان ، 1379
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری