ق‍ره‌ ب‍اغ‌ در چ‍ش‍م‌ان‍داز ت‍اری‍خ‌: ت‍اری‍خ‌، ح‍وادث‌، اس‍ن‍اد

ق‍ره‌ ب‍اغ‌ در چ‍ش‍م‌ان‍داز ت‍اری‍خ‌: ت‍اری‍خ‌، ح‍وادث‌، اس‍ن‍اد

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ع‍ب‍دالاح‍د ب‍ه‍راد

توضیحات

قره باغ سرزمینی است در جنوب قفقاز که اکنون رسماً در ترکیب جمهوری آذربایجان قرار دارد. این سرزمین باستانی به دو پاره جلگه ای (سفلی) و کوهستانی (علیا) تقسیم شده است. بخش سفلی در شمال واقع شده که شهر گنجه مرکز آن است و قسمت کوهستانی آن با عنوان رسمی «استان خودفرمان قره باغ کوهستانی» "Mountainous Karabagh Autonomous District" شناخته می شود. قسمت کوهستانی تقریباً 5/12 درصد کل سرزمین قره باغ را دربرگرفته است. مساحت این استان 4388 کیلومتر مربع، درازای آن از جنوب به شمال 120 کیلومتر و پهنایش از خاور به باختر بین 35 تا 60 کیلومتر است. این استان از 5 ناحیه (عسکران، مارتونی، هادروت، شوشا و مارداکرت ) تشکیل می شود. دارای دو شهر به نامهای خان کندی(استپاناکرت) و شوشا، 5 شهرک، یک قصبه و 220 روستا است و... حق تکثیر: ت‍ب‍ری‍ز: ارک‌، ۱۳۷۲
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری